Image

Recenzija

Pisanje ove recenzije započeću rečima autora ove knjige „… takav je upravo moj lični blog – od svega po malo.“ Dakle, ovde ima od svega po malo, od izbora štampača, preko  „šetnje po oblacima“, do „Twittera koji razvija možda neki novi pravac književnosti.“ Sve je opisano na takav prigodan i pristupačan način, razumljivo svima, čak i onima koji koriste informacione tehnologije samo kao krajnji korisnici, kao vid svojevrsne zabave.

Autor je deo svog bloga, u kome je svoje mišljenje delio sa više od 100.000 korisnika na Internetu („Nije li Internet samo servis u službi našeg kvalitetnijeg življenja, rada i edukacije?“), preselio na drugi medijum – radio, a onda rešio da te IT  zanimljivostu ne odu u etar, već da ih ovekoveči kroz njihovo štampano izdanje.

Izbor tema je veoma zanimljiv, a svaka rečenica odiše jednostavnošću izraza čime tematiku približava i osobama koje ne pripadaju IT svetu. Svakom tekstu daje svoj lični pečat a svoju širinu pokazuje kroz prožimanje IT-a sa drugim sferama. Ulazeći u domen lingvistike piše da se  „stručnjaci (lingvisti) gotovo jednoglasno slažu da naš jezik ne prati dinamički razvoj u ovoj oblasti i jednostavno ostajemo u deficitu za pravim informatičkim terminima“ , a onda postavlja pitanje „da li ćemo uskoro u školama pored maternjih i stranih jezika učiti i informatički?“

Na tako upečatljiv način objašnjava fenomen drušvenih mreža, gađajući direktno u srž njihovog postojanja i korišćenja, gde „Facebook pomalo predstavlja folk-mrežu, dok je Twitter više nekako “urban” fazon, sa mnogo zanimljivijim objavama, koje imaju mnogo više lični pečat“…

Ovaj zanimljivi IT almanah, kako ga je autor nazvao, će verovatno za koju godinu zastareti, zbog vrtoglavog razvoja IT tehnologija ali će obeležiti jedan istorijski trenutak  u razvoju istih uhvaćen iz ugla jednog vrsnog IT stručnjaka, koji sebe skromno naziva  „IT konsultantom“, koji je „godinama filovan iskustvom u raznoraznim informacionim sistemima, raznih malih i velikih banaka, hotela, firmi.“

prof. Dr Suzana Vujović Marković

U Beogradu, 16.12.2014.